10-те най-дразнещи купувачи в онлайн магазините

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

На всекиго от нас му се е случвало да иска да се отърве от старо и доста позахабено „бойно“ яке, детски играчки или пък всякакви домакински електроуреди, подарени с усмивка от приятели и близки, които никога не сме ползвали. Но това могат да бъдат и автомобили, мотори, велосипеди, дори имоти…

В онлайн пространството продажбата става много по-лесно и без особени затруднения, но не винаги всичко минава толкова гладко, колкото ни се иска да бъде. Предлагаме на вниманието ви 10-те типа купувачи в интернет. Ако се разпознаете измежду редовете, не е по наша вина. Усмивка. Намигване.

1. Тайният посетител

Този тип „купувачи“ са истинска загадка за онлайн търговията. Често можете да забележите, че обявата ви се наблюдава от петима души, например, които са поискали да видят и мобилния номер, на който трябва да се обадят.

Проблемът им е, че те никога не предприемат обаждане. Вероятно просто се наслаждават виртуално на всички онези стоки и продукти, които всъщност не могат да си позволят. Може пък да им действа успокояващо да разглеждат и да заявяват, макар и анонимно, че проявяват интерес. Кой знае…

2. Капалъ Чарши

Този тип купувачи никога нямат усещането, че нещо се продава на конкретна цена. Че продавачът вече е определил колко иска да получи за това, което продава. Това е толкоз просто и логично, както бе възкликнал, но по друг повод, Никола Вапцаров.

Този тип купувачи обаче няма да предприемат покупка, докато не поспорят ожесточено за много по-ниска цена. Понякога спорът преминава в открита вербална агресия. В крайна сметка рядко се стига до сделка, но пък поучили се… Е, тогава медът навярно става още по-сладък, щом е извоювана такава важна за човечеството и вселената победа. Само предполагаме.

3. В недоимък

Разбира се, че не е възможно всички да са заможни и да си позволяват да използват банкноти от по 100 (изберете си валутата сами, драги читатели), когато са в „стаята за малки дечица“. Тоалетната имаме предвид. Често от този тип купувачи може да се прочете – „Имам само 100 лева, може ли да направим нещо“ или пък – „Ако ме изчакате до заплата, ще мога да Ви платя“.

Недей бе, човеко, ако ще чакаш от заплата до заплата, за да можеш да си купиш нещо, то ние ти препоръчваме да си смениш работата, професията. Ще бъде едно добро начало. Или пък си подреди по различен начин приоритетите в живота, желанията, копнежите, възгледите… Направи нещо със себе си, за Бога.

4. Умникът

Често този тип купувачи си измислят хиляди несъществуващи сделки и продавачи. Правят го с идеята да покажат, че не се нуждаят от това, което продавате и то на цената, която сте посочили, защото имат алтернатива. По-изгодна. Но въпреки това, продължават да комуникират именно с вас.

По модус операнди много приличат на тарикатът-безделник, но с тази съществена разлика, че в техния случай е много по-вероятно да се стигне до сделка и то дори на първоначално обявената цена. Пробват се хората. Ако не стане с хитрост – здраве да е.

5. Агенти (не на Нейно величество)

Този тип са най-опасни от всички останали, защото идеята им никога не е да закупят нещо, което са срещнали в някой сайт за обяви. Дори и да купят, е само защото искат да прикрият истинската си задача. А именно – да огледат и да преценят доколко мястото е подходящо да бъде освободено в нощните часове от „излишни“ предмети и ценности. Съвет. Приемайте да се срещате с хората на възможно най-неутрални места, където любопитни и користни очи ще бъдат безсилни.

10-те най-дразнещи купувачи в онлайн магазините

6. Зевзекът

Съвсем не безобиден тип „купувачи“. Губят ви не само от времето, но и от парите. Този тип винаги искат до получат продукта на адрес на куриерска фирма с възможност за преглед и евентуално проба, като така заявяват своята почтеност и сериозност. След това изчезват като капки летен дъжд по стъкло на прозорец. Телефонът им е изключен почти веднага след последния разговор и „туто финито“. Приключихте.

7. Борсов играч

Представете си следната ситуация, в която сте пуснали за продажба… каквото там ви дойде на ума в този момент. Секунда само да сръбна още веднъж от вкусното кафе, което ми донесе симпатичната сервитьорка преди минута… Така. А сега си представете и една съвкупност от образи, описани до момента. Или поне почти всички.

Обаждат ви се и казват, че не им достигат средства, или откровено се пазарят за по-ниска цена и в крайна сметка сделката се получава на много по-ниска сума от първоначално обявената. Дотук нищо особено.

Осъзнавате обаче, че сте станали жертва на един вид измама, когато видите същата стока, която сте продали преди ден-два, пусната отново за продажба и то за пари, надвишаващи и най-смелите ви очаквания. Още по-тъпо ви става, когато се обадите на посочения телефон и чуете, че цената категорично не се договаря. Уви!

10-те най-дразнещи купувачи в онлайн магазините

8. Инфантилът

Тук определено става дума само за подрастващи или млади хора със забавен метаболизъм, заради който менталното развитие на индивида изостава от това на връстниците си с няколко години. Около 10.

Този тип хора звънят на посочения в обявата телефон не за друго, а за да попитат колко е дълъг кабелът на телефона ви (нищо, че номерът е мобилен, а не стационарен) и след това услужливо предлагат да се обесите на него. Често дори питат неща от твърде лично естество, а скоро след това и без да са дочакали отговор на така настоятелно задаваните въпроси прекъсват връзката. А вие оставате с горчив вкус в устата и натрапчивото ехо на инфантилния им кикот.

9. Социален тип

Тези хора имам способността да ти разкажат и най-малката подробност от живота си, докато договаряте сделката и някак си винаги успяват да вплетат в разказа си идеята им да закупят даденото нещо. Подобно на народната поговорка за носенето на вода от девет кладенеца.

Понякога този тип хора са леко странни, особено ако закупят продаваната стока без да се пазарят. Иначе защо им трябваше да разказват всичко това? Е, те си знаят най-добре.

10-те най-дразнещи купувачи в онлайн магазините

10. Ток и жици

Може би най-рядко срещаните, но за сметка на това най-желаните – те виждат какво се продава в обявата, преценяват дали им трябва или не и дали цената им е по-джоба и единствено тогава предприемат обаждане до продавача.

Този тип добре разбират, че както те самите искат да им останат повече пари в личния или семейния бюджет, така и от другата страна също искат да имат достатъчно пари или иначе казано следват максимата – като не ми е по-джоба, не се занимавам.

И в заключение, че това кафе изстина прекалено, за да става за пиене, а и трябва да ставам вече, ще напиша само, че в крайна сметка всеки сам избира какъв типаж да бъде и дали, ако е в ролята на продавача, ще направи отстъпка или не. C’est la vie…


Коментари

Сподели

Коментари