Емоциите са неизменна част от нашия живот. В един момент се смеем, а в следващия може да сме тъжни. Всяка емоция има пряко влияние върху психическото, физическото и емоционалното ни благосъстояние.

Хубаво е да показваме емоциите си, но съществуват ситуации, в които е необходимо да ги овладяваме. По-добре е да успеем да ги контролираме, а не да позволим те да ни завладеят и да ни пречат в ежедневието.

Неспособността за управление на емоциите може да доведе до разстройство на личността и депресия.

1. Идентифициране на емоциите

Първата стъпка към регулирането на емоциите включва научаване как да разпознаваме текущите ни емоции. Процесът на идентифициране им изисква способността да наблюдаваме и забелязваме собствените си реакции. Трябва да помислим какво точно е предизвикало емоцията в нас и последиците от нея.

10 начина как да контролираме емоциите си

2. Намаляване на емоционалната уязвимост

Намаляването на емоционалната уязвимост включва балансирано хранене, здравословни хранителни навици, достатъчно количество сън, упражнения и потапяне в дейности, които функционират за изграждането на чувство за самоефективност и компетентност.


3. Поемете си въздух за няколко секунди

Когато сте в напрегната ситуация, задължително е да не реагирате веднага. Човек, който е завладян от емоции, може да каже или да направи нещо, за което по-късно ще съжалява. Просто поемете дълбоко въздух и направете пауза за няколко секунди. Затворете очи и помислете как е правилно да реагирате и какво ще ви се отрази добре. Не правете прибързани решения, действия или изказвания под влияние на емоциите си.

10 начина как да контролираме емоциите си

4. Преместете фокуса

Когато сте фокусирани върху определено нещо, вие сте податливи на него в по-голяма степен. Ако се окажете в напрегнати ситуации, преместете фокуса си от него към друг обект. Като се дистанцирате емоционално и психически от ситуацията, вие ще бъдете в състояние да възвърнете своята перспектива. Това ще ви даде необходимата увереност в способността ви да се справите с емоциите си. Просто променете мислите си, като ги замените с добри, които могат да внесат позитивност около вас.

5. Практика

Ако забележите, че определени неща постоянно ви причиняват гняв или тревожност, опитайте да практикувате различни реакции. Мислете предварително, а не само в разгара на момента. Представете си, че сте в дадена трудна за вас ситуация. Какво можете да направите по-различно, отколкото обикновено? Следващия път, когато сте в тази ситуация, спомнете си как сте си представяли да реагирате и се опитайте да го направите по този начин.

6. Записвайте мислите си

Записването на вашите чувства и реакциите, които те предизвикват може да ви помогне да опознаете по-добре емоциите си. Поставянето на чувства върху хартия може да ви позволи да разсъждавате върху тях по-задълбочено.


7. Пример от приятели

Сигурно имате приятели или познати, които винаги остават спокойни във всякакви ситуации и винаги сте искали да реагирате като тях. Можете да научите толкова много от тези хора. Опитайте се да различите техния метод и да го следвате.

10 начина как да контролираме емоциите си

8. Работете върху самочувствието си

Начинът, по който се чувствате към себе си, може да играе роля в това как реагирате на ситуации, които предизвикват силни емоции. Ако имате високо самочувствие, може да се почувствате по-способни да подходите положително към предизвикателните ситуации. Да се чувствате сигурни в себе си и да харесвате човека, който сте, може да ви позволи да мислите различно за нещата, с които се сблъсквате.

9. Цели

Поставянето на значими цели за живота ви, като работа или семейство, улеснява преминаването на силни емоции, без да ги оставяте да ви контролират. Фокусирането върху целите ви улеснява разбирането, че ситуацията е само временна и имате много по-значими неща, за които да отделяте от енергията си.

10 начина как да контролираме емоциите си

10. Потърсете помощ

Говорете за чувствата си с приятел или професионалист, за да намалите неблагоприятните ефекти върху вашето здраве. Не се притеснявайте да потърсите помощ, защото споделеният проблем е решен наполовина проблем. Психическото ви здраве е важно също толкова колкото и физическото.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *