Бум-Бум. Малка нощна музика за мафиот и оркестър

Свърши поредният изтощителен работен ден. Под очите ти са се заформили големи тъмни кръгове и съвсем спокойно може да се твърди, че приличаш на един леко изтерзан енот. Коремът ти къркори, защото от обяд не си вкусвал нищо освен една изостанала от миналата седмица хапка тъмен шоколад. И добре, че беше тя, че щеше съвсем да сдадеш багажа. Гасиш компютъра и прегънат на две се изнизваш странично от бюрото. Изправяш се неуверено под звуците на пукащи кости и шумолене на синтетичен плат. Отправяш се към изхода, ти, онзи изтерзаният енот, и се сещаш, че това не е краят на този кошмарен ден.

Трябва да се добереш до вкъщи и понеже работата ти е на три транспорта и минимум един час разстояние, се отчайваш до краен предел. Отиваш на спирката, където има още поне десетина енота и няколко ленивеца, които чакат пристигането на трамвая. Качваш се и от меко симпатично животно се превръщаш в рибка от консерва. Е, хубавото е, че не се налага да дупчиш билетче, нали трябва да сме оптимисти?! Шест спирки по-късно се изсипваш на твоята спирка като шампанско под налягане. Вървиш две преки до следващия транспорт и използваш времето да глътнеш малко въздух. То пък точно днес ще се окаже, че има противно гъста мъгла и незнайно какъв цвят код за опасни частици. Замотаваш нервно шал около половината си лице. Стигаш до следващата точка. Поглеждаш таблото и, разбира се, трамвай номер еди-кой-си пристига след 25 минути. Но какво толкова, нали ще можеш да си подишаш още малко от чистия въздух.

10 начина за бързо релаксиране

Решаваш да тръгнеш пеша, защото просто не те свърта, а коремът ти не спира да изпълнява звучни фалшиви мелодии. Вървиш си и усещаш как ръцете ти се вдървяват от студ, пръстите на краката заприличват на сушени сливи, а носа ти тече като водопад. Нищо. Скоро ще стигнеш до транспортно средство номер три. Може пък да ти излезе късметът. Пристигаш и виждаш тълпа. Гневна жужаща тълпа. Питаш някаква жена какво става и тя ти отговаря, че има някаква авария, трамваят започнал да пуши и не е ясно кога ще го извозят, за да направят път на следващия. Оглеждаш се за такси, но, естествено, там няма стоянка.

Тръгваш пеша… отново. Поглеждаш към шосето и те подминава с бясна скорост кола със светеща зелена лампичка. Само една минута преди това да си беше вдигнал главата от тротоара. Нищо, нищо. Ще си стигнеш скоро и ще си хапнеш вкусна вечеря. Добираш се някак до входната си врата и едва успяваш да напънеш премръзналите си кокали да завъртят ключа, за да отвориш вратата. Влизаш неизмеримо облекчен, посягаш да светнеш лампата, но уви, токът е спрял…

И вие ли имате такива дни? И на вас ли понякога ви се иска да викате от стрес и преумора? От лудата въртележка, която не те оставя да си поемеш дъх и те смачква като преса за картофено пюре? Трябва да се намери пролука. Някакъв начин да излизаме от тази рутина, защото иначе просто ще изгърмим като стар бушон. Трябва да търсим начини да релаксираме и да рестартираме. Но как? На вашето внимание са 10 неща, които можете да направите, за да отпуснете парата, без това да ви коства твърде много време, средства или затруднения от какъвто и да е характер. Нека ги разгледаме.

1. Самостоятелна медитация

Намерете си тихо, светло и уютно местенце у дома. Ако не смятате, че жилището ви предоставя такава възможност, изберете място в парка, спрете се на някое кафене или дори coworking space (последната опция е съвсем вероятно да ви очарова). Сложете телефона си на самолетен режим и нагласете таймер за времето, в което смятате, че ще постигнете доза душевен мир. Специалистите съветват да започнем опитите си за медитация първоначално за кратък период от време (около 10 минути).

Това, разбира се, не бива да ни спира да го удължаваме, ако ни се получава. Пуснете си релаксираща музика, настанете се удобно и оставете мислите да извират и да се лутат, опитвайки се да не обръщате специално внимание на която и да е от тях. Оставете ги да се появяват и да изчезват, дишайте дълбоко, накарайте всяка клетка да се отпусне. Вашето тяло е най-добрият учител – обърнете му внимание, вслушайте се в него и със сигурност ще намерите най-точния начин за пълна умствена почивка.

2. Ароматерапия след вечеря

Ако имате вана – значи знаете как става. Ако нямате, може да опитате някои алтернативи. Пригответе си ваничка за педикюр с релаксиращи етерични масла и направете чай, който да изпълни с аромат стаята ви (ментата е чудесен избор).

Поглезете обонянието си с познатите с успокояващите си свойства канела, лимон, лавандула, жасмин, розмарин, бергамот, лайка, роза… Можете да откриете масла и ароматни свещи в повечето магазини, предлагащи био продукти. Най-добре е да се спрете на такива с естествен произход за максимален и полезен ефект. Изберете своето ухание и го превърнете в ритуал на терапия.


3. Контакт с животно

Ако нямате домашен любимец, винаги може да посетите някой приятел с такъв или направо да си осиновите, why not? В случай, че и двете опции не са сред вашите възможности, потърсете, например, котка кафе. Тези заведения стават все по-популярни в Европа и света и вече навлизат и в нашите ширини. Животните наистина действат като същински лечители на изстрадали от умора и тревога души.

Неслучайно съществуват различни подходи за лечение на психика и физика на деца и възрастни с проблеми с помощта на различни животински видове. Отидете на езда, посетете приют за бездомни животни и дарете храна, погалете коте на улицата. Прекарвайте повече време с животните и скоро ще усетите магията.

4. Домашна дискотека

Не обичате да ходите в шумни и претъпкани места… обаче така ви се танцува и разпуска. А какво ви спира? Разчистете си терен в хола и разкършете този схванат от седене ханш. Пуснете си любимата музика, загасете лампите и запалете свещи. Налейте си питие. Направете си дискотека у дома. Можете да танцувате сами, с компания – това наистина няма значение. Просто го правете. Раздвижете си, вкарайте малко тонус и настроение във вените си. Shake it, sister!

5. Филмов маратон

Очите ви са изморени от работата на компютър през седмицата, така че не правете това в делнични дни. Изберете някоя мързелива неделя и се отдайте на филми и пуканки като в доброто старо време. Подберете само весели и зареждащи произведения или се спрете на любима фентъзи поредица. Планирайте го и се отдайте изцяло на заниманието си. Нека бъде един ден, в който умът ви е зает с нещо странично, нека проблемите и задачите изчезнат напълно от съзнанието ви за няколко часа.

10 начина за бързо релаксиране

6. Приготвяне на вкусно ново ястие

Любителите на кулинарията знаят, че няма нищо по-разтоварващо от приготвянето на вкусно ястие. Изберете рецепта, която не сте покорявали и се заловете за работа. Харесайте си някой сложен и изкусителен десерт. Нека вниманието ви бъде погълнато от творческия процес изцяло. Накрая се наградете с резултата с хубава напитка и романтичен филм.

7. Съставяне на дневник

Всички психолози ще вдигнат и двете си ръце в името на ползата от изливането на мисли на хартия. Недейте да държите всичко в себе си. Това е сигурен начин да се докарате до бърнаут. Ако не искате да натоварвате близките си или просто никой не ви разбира – направете си дневник. Може и да е виртуален, никой не ви задължава да пишете на ръка. Пък и знаем, че за повечето съвременни хора, химикалът е малко ретро способ. И все пак е класика. Намерете най-точният за вас начин и let it all out.

10 начина за бързо релаксиране

8. Вечерна романтична разходка

За тази идея изобщо не ви трябва дори да сте в романтична връзка. Романтиката не е само в любовта към противоположния пол. Тя е в музиката на дъждовните капки, в аромата на прясно смляно кафе, в тишината, в четенето на открито. Разходете се след работа.

Не бързайте да се качвате в претъпкания транспорт. Изберете нов маршрут, поседнете на пейка, вземете си освежаваща напитка, малък десерт и продължете. Натиснете бутона на еднообразието на пауза и живейте в настоящето. Изживейте момента с наслада, без мисли за утре и вчера. Само тук, само сега в романтиката на вечерния час.


9. Вечер на приятните спомени

Гледайте снимки, видеа от сватби, кръщенета, партита. Разказвайте си с приятели забавни истории от студентските години, от училище. Даже си организирайте тематична вечер със стари дружки, по време на която всеки трябва да разкаже по един сантиментален спомен от познанството си с останалите. Ще останете приятно изненадани и разтоварени.

10 начина за бързо релаксиране

10. Бърза среща с приятели

Може да ви звучи много елементарно и очевидно, но понякога неглижираме именно тези неща в живота си. Най-достъпното често става най-недостъпно за нас, защото просто не се сещаме да го поддържаме. Обадете се спонтанно на стар или нов приятел и излезте на по питие. Разходете се, поговорете си. Изберете си зареждащ с позитивна енергия събеседник и се посмейте от сърце. Няма начин да не сте свежи като краставичка на следващата сутрин.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *