10 основатели на известни марки, чиито лица не виждате често

Повечето хора толкова силно искат да са известни, че се възползват от всяка отдала им се възможност за привличане на внимание. Но има и такива, които предпочитат да са извън светлината на прожекторите. Техните имена и лица са почти непознати, а славата попада изцяло върху продуктите, които са създали. Историите им са не по-малко интересни и сме подбрали 10 от тях.

1. “Nike” – Филип Найт

Младият Фил и неговият треньор Бил Бауърман обожават да тичат. Но качеството на маратонките, които се продават в САЩ по това време, не е достатъчно добро за тях. Това ги подтиква да създадат компанията “Blue Ribbon Sports” и да започнат да продават японски маратонки в Америка. С времето обаче става все по-трудно да се работи с доставчиците и двамата решават да създадат своя марка маратонки. Дизайнът е създаден от Бауърман. През 1978 година компанията получава официалното си име “Nike” и известното си лого.

2. “Starbucks” – Хауърд Шулц

През 1971 година “Starbucks” е открит като магазин за кафе на зърна и оборудване в Сиатъл. Едва през 1987, когато компанията е придобита от Хауърд Шулц, мястото придобива облика на истинско кафене. Хауърд е вдъхновен от атмосферата на италианските кътчета за еспресо.

3. “Zara” – Аманасио Ортега

Аманасио стартира бизнеса си в началото на 70-те. Прави нощници и халати, заедно със съпругата си, в хола им. Един от германските им партньори отказва голяма поръчка и съпрузите решават да продават дрехите си сами. Отварят първия си магазин през 1975 година в Ла Коруня, Испания. Бизнесът потръгва и те решават да изкарват нови и модерни дрехи на всеки две седмици. По-късно, компанията е преименувана на “Inditex” и включва в себе си марките “Massimo Dutti,” “Pull and Bear,” “Oysho”, “Zara Home”, “Uterqüe”, “Stradivarius”, “Lefties” и “Bershka”.


4. “Pandora” – Пер и Уини Еневолдсен

10 основатели на известни марки, чиито лица не виждате често

През 1982 година семейство Еневолдсен открива малък магазин за бижута в Копенхаген. Внасят бижута от Тайланд и ги продават. До 1987 година бизнесът им се развива задоволяващо и те решават да създават бижута по свой собствен дизайн. Но минават повече от 10 години преди “Pandora” да добие известност. През 2000 година съпрузите създават добре познатата гривна, чиито атрибути са по желание на самия клиент. Компанията им се разраства и в момента семейство Еневолдсен са едни от най-богатите хора в Дания.

5. “Ferrero” – Микеле Фереро

През 1957 година Микеле наследява семейния бизнес за създаване на шоколадов мус с ядки. Той бил страшно запленен от това си начинание. За да разшири бизнеса, той се ориентира към италианските домакини и техните деца. Така той създава шоколадовите яйца “Kinder Surprise”. Разбира, че децата обичат шоколад, а родителите им ги карат да пият мляко, затова съчетава двата продукта.

Създател е и на бонбоните “Ferrero Rosche” и “Raffaelo”, подобрява рецептата за течния шоколад и му дава по-разпознаваемото име “Nutella”. Микеле забелязва също, че американските жени страшно много държат на фигурата си, затова създава “Tic Tac” със само 2 калории. Микеле живее до 89-та си година. Оставя на наследниците си бранд, разпознаваем и обичан от милиони хора по целия свят.

6. “Hard Rock Café” – Айзък Тигрет и Питър Мортън

Тази световно известна верига кафенета има доста интересна история. През 1969 година музикантите от “The Doors” записват албума “Morrison Hotel”. По същото време, те попадат на място, наречено “Hard Rock Café”, а албумът им е точно в такъв стил. Те правят няколко снимки в кафенето и след това ги поставят от задната страна на обложката на албума. Година по-късно, двама англичани, Айзък Тигрет и Питър Мортън искат разрешение от музикантите да отворят кафене в Лондон, наречено “Hard Rock Café”. Групата не се възпротивява и сега в почти всички големи градове има по едно кафене от веригата.

7. “Lacoste” – Рене Лакост

10 основатели на известни марки, чиито лица не виждате често

Зад тази световно известна марка не стои моден дизайнер. Нейният създател е френски тенисист. През 20-те години на миналия век, тенисистите играят тенис, облечени в ризи с дълъг ръкав. През 1926 година, обаче, тенисистът Рене Лакост си ушива риза с къс ръкав за един от турнирите. Прякорът на Рене бил “Алигаторът”, защото бил безпощаден към конкурентите си. Затова на ризата се появява един малък алигатор, който се превръща и в лого на компанията.


8. “Lego” – Ол Кърк Кристиансен

В началото на 30-те години Ол Кърк основава компания за дъски за гладене и стълби. Но съвсем скоро след това, се преориентира и започва да прави дървени играчки. Думата “lego” всъщност се състои от две датски думи – “крак” и “добро”. През 1947 година играчките стават пластмасови и се състоят от специални части, които позволяват на децата да ги свързват. Интересното е, че елементите на “Lego” са съвместими помежду си във всичките си форми. Дизайнът им се променя, но частите за закрепване остават едни и същи. Могат да се комбинират съвсем модерни части с първите създадени.

9. “Google” – Лари Пейдж и Сергей Брин

Компанията е създадена от двама студенти в Станфордския университет през 1988 година, които регистрират домейна “google.com”. Името идва от английското “googol”, което означава единица със 100 нули.

10. “Instagram” – Кевин Систръм

И тази не по-малко известна услуга е създадена от възпитаник на Станфордския университет. Той е пристрастен към фотографията и дори посещава Флоренция, за да разбере повече за този вид изкуство. Един от учителите му там, му показва апарат, който прави квадратни снимки в ретро стил. По-късно, Кевин намира инвеститори и заедно с Майк Кригър започват да развиват свое собствено фото приложение. Две години след създаването му, приложението е закупено от Facebook за 1 милиарда долара.

Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *