Практикуването на йога е не просто начин да раздвижим тялото си, то е едно от най-енергизиращите и трансформиращи преживявания.

Няколко много важни ползи от йогата са по-доброто ни психическо здраве и пълноценният спокоен сън, повишеното ни настроение. С помощта на йогата се чувстваме по-уверени, позитивни и в синхрон със себе си.

И, разбира се, тя подпомага физическата издръжливост на тялото, благодарение на което сме по-съсредоточени и жизнени през деня. Ето защо сме ви подбрали 10 йога пози, които ще ви помогнат да преобразите вашето психическо и физическо здраве.

Поза 1: Котешки гръб

Поставете коленете и ръцете си на земята, като се уверите, че раменете ви се изравняват с китките, а коленете – с бедрата. Вдишайте, докато повдигате главата и таза си. Издишайте, докато бавно спускате главата си надолу, извийте гръбнака и отново вдишайте. Тази поза е чудесна за възстановяване на енергията в тялото и влияе пряко върху гръбначния мозък.

Поза 2: Куче, гледащо надолу

Застанете на длани и колене. Коленете са точно под тазобедрените стави, бедрата са перпендикулярни на пода, дланите са под раменете. Поставяме пръстите на краката на земята, натискаме с дланите, издишаме и повдигаме коленете от земята, като се стремим петите да опират земята. Все едно правите триъгълник с тялото си, а земята е неговата основа. Като една от главните пози в повечето видове йога, тя разтяга гръбначния стълб и облекчава напрежението в раменните мускули.

Поза 3: Нисък планк/дъска

Раменете ви трябва да са директно над лактите, гърбът ви е прав, ако можете вдигнете краката си, в противен случай останете на колене. От решаващо значение е да държите правата линия от върха на главата до края на гръбначния стълб. Важното тук е да контролирате дъха си. Тази поза е чудесна за постигане здравина на тялото, укрепва торса и намалява стреса.


Поза 4: Обърнат планк/дъска

Започнете, като поставите ръце зад гърба си и изпънете краката си напред един по един. Повдигнете бедрата, стъпалата са плътно на земята. Избутваме гръдния кош към тавана. Погледът също сочи нагоре, така че вратът да е в неутрална позиция. Стягаме корема, за да може да задържим стабилно в позата за около 10 секунди. Подходяща поза за разтягане на горната част на тялото, както и за заздравяване на мускулатурата на ръцете, краката и торса, развиване на баланса.

Поза 5: Воин 1

Направете голяма крачка назад с десния си крак, поставете цялото стъпало на пода. Наклонете раменете си назад и отворете гърдите си. Вдигнете ръцете нагоре с дланите слепени заедно. Отново една от основните пози в йога практиката, това упражнение насърчава издръжливостта и тонизира долната част на тялото.

Поза 6: Воин 2

Разделете краката си на разстояние един метър. Завъртете левия си крак на 90° и десния си крак на 45°. Наведете предното си коляно и издърпайте ръцете си настрани, погледнете надясно. Тази важна поза спомага за подобряване на равновесието и храносмилането и облекчава болките в гърба.

Поза 7: Мост

Легнете по гръб с краката си близо един до друг. Вдигнете бедрата нагоре, като краката са свити в коленете и задръжте. Тази поза е важна за йога начинаещите. Тя работи върху разтягането на предната част на тялото и укрепва гърба, също така подобрява кръвообращението и храносмилането. Помага за облекчаване на стреса, отваря белите дробове и щитовидната жлеза.


Поза 8: Детска поза

Седнете на колене, след това спуснете главата си на пода с ръце, протегнати напред или поставени отстрани. Освен че помага за храносмилането, тази поза е чудесна за намаляване на стреса и напрежението.

Поза 9: Кобра

Започнете от поза куче, което гледате надолу, преминете в дъска, сгънете ръцете в лактите и бавно се наведете надолу, изпънете раменете назад и леко повдигнете гърба. Поза Кобра намалява сковаността на долната част на гърба, изправя го и отваря гърдите и раменете.

Поза 10: Лодка

Седнете на земята, сгънете коленете си, облегнете се леко назад и вдигнете краката си. Ако се чувствате комфортно с тази позиция, протегнете ръцете си напред. Изправете краката си така, че тялото ви да е във форма V. Поредната поза с множество полезни ефекти – помага за облекчаването на стреса, подобрява храносмилането, стимулира бъбреците, щитовидната жлеза и червата, укрепва бедрата и долната част на гърба.

Това са 10 пози за начинаещи, които не само ще ви накарат да се влюбите в йогата, но и ще ви накарат да се чувствате емоционално и физически заредени с издръжливост и позитивно настроение.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *