Колко често замисляме какво ядем? В забързаното ежедневие, в което живеем, май отговорът на този въпрос никак не би се харесал на личните ни лекари. Купуваме нещо в движение, хапваме накрак или в офиса, колкото да задоволим глада си, и рядко разсъждаваме какво причиняваме на тялото си с това, което консумираме.

Днес ви представяме класация, събрала някои от най-вредните хранителни продукти, които най-често се консумират в България. Ако ги изключите от менюто си, най-малко за месец, ще постигнете очевидна редукция на масата на тялото си, твърдят родни специалисти.

1. Кренвирши

Колкото по-евтини, толкова по-вредни. Няма евтини кренвирши от месо. Това е съчетание от животински остатъци (МОМ – млени органи и мазнина), соя, сланина и вода, като месото доста често е под 20%. Тук спадат и всички малотрайни колбаси с цена за килограм под 10 лева. Колбасите от този род съдържат и много вредни за тялото добавки – консерванти, оцветители, овкусители, сгъстители и др. Бавна отрова за тялото.

2. Майонеза

Френският специалитет е хубав, след като е домашно приготвен. И тъй като у нас няма такъв, по-добре не я яжте. По същия метод, по който мазно се маже отгоре на филията ви, се намазва и от вътрешната страна на тялото ви. Ако сте се зачитали някога в етикет на майонеза – единствената естествена съставка е слънчогледово олио. Високо съдържание на консерванти, нишестета и др.

3. Безалкохолни напитки

Особено вредни са всички газирани безалкохолни напитки. Най-много излишни килограми и различни гастрити и колити се създават от тяхната употреба. Ако е необходимо да избирате, ползвайте тези със съдържание на захар или царевично-глюкозен сироп, но не и с изкуствени подсладители. Изхвърлете ги от менюто си. Ако не можете, заменете ги с натурални сокове – ще си навредите по-малко.

4. Бяла захар/ изкуствени подсладители

Бялата захар е най-краткия път за качване на килограми. Най-дълголетният народ на света – японците почти не ползват бяла захар. Използвайте заместители, но задължително от природен произход – стевия, фруктоза, пчелен мед. Доказано е, е че голяма част от изкуствените подсладители имат канцерогенен ефект. Не ги използвайте!

5. Чипс/ пържени картофи

Чипсът е калорийна бомба, която не носи на тялото нищо друго освен вредности. Затлъстяването е неговото отроче. Нищо хубаво за организма не ви дават тези храни, а поемат изключително много мазнина, която повишава калоричността им до 10-12 пъти. Ако ви се похапват картофи, задушете си или си изпечете. 100 грама сварени или задушени картофи имат средно 50-90 калории/ 100 грама чипс – 550 калории.


6. Маргарин

Какво съдържа един маргарин – хидрогенирано растително масло, оцветители и аромати. Да дефинираме какво е хидрогенираното растително масло – растително масло с добавени хидроксилни молекули, което да стане от течно твърдо при температури до 42 градуса. Какво става тогава – маслото полепва по вътрешността на стомаха и червата и там тези водородни молекули се отделят (а те самите са силен канцероген).

7. Пастет

Смлени остатъци от кланицата, сланини, кожи, кости и т.н. Всичко това подобаващо оцветено и ароматизирано, така че да бъде вкусно и примамливо. Обърнете внимание: съдържание на мазнини: 50-70%. Сами се досещате какво представлява това. В момента, в който влезе в организма започва да вреди.

8. Кетчуп

Съдържание: захар, вода, нишесте, лимонена или винена киселина и доматено пюре. Та в този случай доматеното пюре има за какво да е на последно място – просто, защото е в най-минимално количество от изброените – 5-10% /максимум 17%. А ако пък са забравили да сложат и доматено пюре сюрприза е пълен – оцветител Кармин (червен), класифициран като опасен за здравето. Сто пъти по-добре си намажете филията с доматена салца от градината на баба ви. Останалото е химия.

9. Солети, соленки, пръчици

Като цяло съдържанието на вредни вещества в тях не е толкова голямо, с изключение на едно – готварска сол. Изключително високо съдържание на сол. А тя води до високо кръвно и доста други здравословни проблеми. Хранейки се с такива продукти, вие може да приемете над 10 пъти повече сол от нормалното.

10. Бързи закуски

Тук няма какво толкова да се коментира. Бяло брашно, захар, колбаси, кебапчета без месо – една огромна калорийна бомба, даваща на организма ви токсини, холестерол, лоши въглехидрати и т.н., и т.н.



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *