Козметиката е неизменна част от ежедневието на всеки един от нас. В последните десетилетия това е един от най-бързо развиващите се сектори от модната индустрия. Наред с това онлайн търговията на козметика, вече е нещо напълно естествено и широко приложимо по целия свят.
Замисляли ли сте колко често през деня, съзнателно или не, преглеждате нови козметични продукти. Информация ни залива от компютъра, телефона, телевизионния екран, билбордове, от списания и прочие.
Продуктовата фотография на козметика е от първостепенно значение, за да се представи целият блясък на артикула. Продуктите трябва да изглеждат по най-привлекателния начин, за да бъдат харесани от потенциалните клиенти.
Онлайн търговията има за цел да лансира определен продукт, така че човек да придобие пълна представа за него. Затова и често срещани са снимките в близък план. Също така ревюто трябва да отговаря на всички най-често възникващи въпроси за определеното козметично изделие.
Продуктовата фотография при козметиката: основни правила
Добрата реклама продава, като това се отнася и за снимките на козметичните продукти. За да покажете козметиката в пълния ѝ блясък, не е достатъчно изделието да бъде снимано на фокус. Изискват се известни умения, опит и следване на някои правила в тази област.
1. Осветление
Добрата светлина прави чудеса във фотографията. Заложете на естествената светлина рано сутрин или преди свечеряване. Следвайте правилото да не смесвате изкуствена с естествена светлина, това води до разлики в цветовете.
Козметичните продукти позволяват светлинни ефекти, съобразени с цветовете на изделието или опаковката. Ако търсите реалистичен вид, заложете на белия фон.
2. Цветове и фон
Багрите играят важно значение в модната индустрия. Ако ще снимате червило, заложете на ярък фон. При тези снимки се търси силен визуален ефект. Много зависи обаче къде точно се фотографира обектът. Фонът трябва да отговаря на продукта или да е съобразен с опаковката му.
Например, изисканите парфюми, които имат златисти и сребристи отблясъци на кутиите си, често се позиционират на черен фон, за да контрастират максимално. По този начин цялото внимание на потребителя е съсредоточено върху козметичния продукт.
3. Ъгъл на заснемане
Широко се използва снимането на козметични продукти отгоре. Това е добър изглед, но не и за всеки артикул. Най-добре е да се направят няколко снимки под различен ъгъл на конкретния предмет, за да се прецени коя фотография представя продукта в най-добрата му светлина.
Може да се експериментира, като се снима отдолу нагоре, за да се издължи формата. Друг подходящ начин е фотографирането от 90 градуса.
4. Камера
За да бъдат сполучливи кадрите, от огромно значение е използваната камера. Факт е, че напоследък смартфоните са оборудвани с наистина добри камери, които правят висококачествени снимки и видеа.
Въпреки това, ако сте се ориентирали към продуктовата фотография сериозно, е добре да се насочите към професионалните камери.
5. Обективи
При наличието на професионален апарат е добре да помислите и за обективи. Предлаганите различни вариации изменят фокуса на обектите, т.е. някои изглеждат по-изпъкнали, други ще бъдат по-плоски.
В зависимост от продуктите и търсения ефект можете да лавирате с разполагаемите обективи. С течение на времето ще усъвършенствате този процес и ще знаете кой обектив кога трябва да бъде приложен.
6. Допълнителни елементи на снимката
Козметиката често се представя с помощта на модели. Може продуктът да е нанесен върху лицето на манекена или лично да го представя. Когато не е подходящо в кадъра да има лица, козметичният продукт се аранжира сред природата или е позициониран сред още артикули.
Изборът на типа снимки по-скоро зависи от тяхното предназначение. Много е важно къде те ще бъдат разпространени – в печатна реклама или в мрежата. Има значение и към какъв тип потребители е насочена рекламната стратегия.
7. Статив
Работата е много по-улеснена, когато разполагате с този инструмент. Стативът ще ви позволи много повече прецизност при изпълнението. Освен това е много ефективен, когато правите серия от кадри. Но най-ценен е за правилното обхващане на кадъра.
8. Обработка
Колкото и добро да е изпълнението на кадрите, понякога се налага допълнителна редакция. Като е важно да подчертаем, че обработката трябва да е едва забележима. Достатъчно е да обработите фона чрез изсветляване или потъмняване. Замаскирането на малки точици или неравности също може да се наложи.
9. Предметна маса
Макар че има и други основи, върху които да се позиционират обектите, масичката е най-разпространената. Нейният размер трябва да бъде преценен с наличното свободно пространство.
Винаги търсете стабилност при избора на предметна маса. За да бъдат фиксирани на място продуктите, без риск от разклащане и прочие, което да повлияе на фокуса.
10. Позициониране на продукта
Този момент е също толкова важен, колкото останалите изисквания за перфектен кадър. Съобразете самия продукт и го поставете по начин, който го представя в най-добра светлина.
Умелото разположение на обектите е първото нещо, което привлича клиента. При наличие на етикети и имена, винаги се старайте да бъдат максимално на фокус.
Европейско кино, фотография и Рей Бредбъри. Трите любими теми на Рада. Обича да пътува, но рядко посещава едно и също място два пъти. Фен е на синия цвят и червеното вино… дори и да не е от глухарчета.