В миналото зърнените култури са били изключително популярна храна. Днес те вече не са толкова значими, колкото преди, но са все така здравословни и, ако сте се отказали от тях, ще е добре да ги върнете отново в менюто си.

Най-полезният вид зърнена култура е ечемикът. От перлен ечемик или ечемик за бързо приготвяне, можете да направите супа и да добавите просо и пшеничени зърнени култури. Те са също така здравословни и при употребата им в салати или ястия с месо.

Елдата и ечемикът са богат източник на хранителни вещества и витамини. Точно тези съставки ги правят така здравословни. Сварените зърна са много вкусни, направени на крокети и в различни вегетариански ястия. Ето полезен списък с 10 зърнени храни, които трябва да намерят място в менюто ви.

1. Киноа

10 зърнени храни, които трябва да намерят място в менюто виКато цяло се разглежда като модерна храна, но всъщност е семе. Киноата е без глутен, но има достатъчно протеини. Всичко това го прави подходящ за използване на мястото на тестени изделия.

2. Фаро

10 зърнени храни, които трябва да намерят място в менюто виБогат на фибри, пълнозърнест, чудесно допълнение за салата или супа. Италианците го използват за паста и пица.

3. Амарант

10 зърнени храни, които трябва да намерят място в менюто виТочно както киноата и амарантът е без глутен. Източник е на желязо и калций. Лесно се абсорбира с вкусовете на други съставки, така че е перфектно допълнение към супи и яхнии.


4. Сорго

10 зърнени храни, които трябва да намерят място в менюто виИма леко сладък вкус и може да се използва във всяка рецепта, която изисква зърно. Пълен е с витамини и с високо съдържание на магнезий, желязо и мед.

5. Африканско житно растение Теф

10 зърнени храни, които трябва да намерят място в менюто виОтново зърнена култура без глутен. Чудесна алтернатива за пшенично брашно, освен това има много високо съдържание на калций. Използва се за сгъстяване на супи.

6. Просо

10 зърнени храни, които трябва да намерят място в менюто виМоже да се използва за семена за птиците, но също така осигурява необходимата доза от магнезий, цинк, мед и манган. Смесва се със зеленчуци, пилешко месо, както и като подправка към пикантна вечеря.

7. Булгур

10 зърнени храни, които трябва да намерят място в менюто виПредлага се в 2 разновидности: бяла и червена пшеница. Бялата има мек вкус и е дъвчаща, а червената е с леко горчив вкус.


8. Лимец

10 зърнени храни, които трябва да намерят място в менюто виЛимецът се е отглеждал първоначално още в Иран около 5000 до 6000 г. пр.н.е. Сладко зърно, което може да се използва като гарнитура или зърнена култура. Също така се използва редовно за брашно.

9. Фрика

10 зърнени храни, които трябва да намерят място в менюто виТова е пшеница, която се бере, когато е все още зелена. Опитайте го за супи или зърнени закуски, защото иначе изисква много време за готвене.

10. Камут

10 зърнени храни, които трябва да намерят място в менюто виИма две версии за появата на камута. Едната е, че е бил открит в древни египетски гробници, а другата, че е донесен от Ной в неговия ковчег. В днешно време зърното влиза в голяма употреба за салатите, освен това ако престои една нощ, е много по-лесно за готвене.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *