Развиването на комуникационни умения е важно както за професионалния, така и за личния живот.

Това са способности, които използваме, когато даваме и получаваме различни видове информация. Те включват слушане, говорене, наблюдение и съпричастност. Позволяват ни да разберем и да бъдем правилно разбрани от другите. Или с други думи – в съвременното общество те са точно толкова важни, колкото въздуха, храната и водата.

Подготвили сме ви 10 полезни стъпки, които ще ви помогнат да изградите по-добри комуникационни умения.


1. Активно слушане

Активното слушане означава да обръщате цялото ви внимание на човека, който говори. Хората, които са активни слушатели, се оценяват добре от своите колеги, заради вниманието и уважението, което предлагат на другите. Можете да бъдете активен слушател, като се съсредоточите изцяло върху говорещия. Избягвайте нещата, които могат да ви разсеят и подготвяйте въпроси, коментари или идеи.

2. Кажете малко, но достатъчно

Хората с добри комуникативни умения са склонни да говорят по-малко и да слушат повече. Въпреки това, когато говорят, те винаги предават съобщението си по-ясно и бързо от тези, които говорят хаотично и дълго време.

10 стъпки към по-добри комуникационни умения

3. Знайте с кого говорите

За да подобрите комуникационните си умения, е важно да сте наясно с кого говорите, когато общувате. Това включва тяхното местоживеене, каква е тяхната личност, емоционален темперамент и всичко, което можете да научите за тях.

4. Адаптиране на вашия стил на комуникация към вашата аудитория

Различни стилове на комуникация са подходящи в различни ситуации. За да използвате максимално комуникационните си умения, важно е да вземете под внимание вашата аудитория и най-ефективният формат за комуникация с тях.

5. Ангажирайте аудиторията в дискусия

Независимо от това колко е убедителен ораторът, всички аудитории имат ограничени интервали от внимание. Задавайте въпроси на слушателите, насърчете хората да изкажат мислите си, за да задържите интереса им.


6. Езикът на тялото

Езикът на тялото предава как се чувстваме емоционално във всеки даден момент. Той обаче също така съобщава на другите как се чувствате, понякога съобщавайки емоции, които бихме искали да не показваме – като липса на увереност.

7. Увереност

На работното място хората са по-склонни да реагират на идеи, които са представени уверено. Гледайте хората, с които говорите право в очите, бъдете изправени и се опитайте да изказвате мислите си ясно и гладко.

8. Обратна връзка

Трябва да приемате и критична обратна връзка. Тя трябва да отговори на въпроси или да предложи решения по темата. Търсете я.

10 стъпки към по-добри комуникационни умения

9. Уважение

Хората ще бъдат по-отворени да общуват с вас, ако изразявате уважение към тях и техните идеи. Прости действия като използване на името на човек, осъществяване на контакт с очите и активно слушане, когато човек говори, ще го накарат да се чувства оценен.

10. Онлайн класове и семинари

Съществуват множество онлайн класове и семинари, в които може да се запишете, ако искате значително да подобрите комуникационните си умения.




Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *