© 10-те най© 10-те най
  • НАЧАЛО
  • ЗАБАВЛЕНИЕ
    • КИНО
    • ТВ
    • МУЗИКА
    • СПОРТ
    • СТИЛ
    • МРЕЖ@ТА
    • СМЯХ
  • ЖИВОТЪТ
    • СЕМЕЙСТВО
    • ТЯ & ТОЙ
    • ДОМ
    • ВКУС
    • ЗДРАВЕ
    • COVID-19
    • ЛИЧНО
    • ЛУКС
    • НА ПЪТЯ
  • ЛЮБОПИТНО
    • НАУКА
    • МЕСТА
    • ПРИРОДА
    • СЛУЧКИ
    • ЕЗИК
    • МЪДРОСТИ
  • АРТ
    • ЛИТЕРАТУРА
    • 10 ИЗРЕЧЕНИЯ = ИСТОРИЯ
    • ИЗКУСТВО
    • АРХИТЕКТУРА
    • ФОТОГРАФИЯ
  • HITS
    • ПОП-ФОЛК ТОП 10
    • БГ ТОП 10
    • WORLD ТОП 10
    HITSВиж още
    10-те най-горещи поп-фолк хита за май 2023
    10-те най-горещи поп-фолк хита за май 2023
    01.06.2023
    10-те най-горещи световни хита за април 2023
    10-те най-горещи световни хита за април 2023
    03.05.2023
    10-те най-горещи БГ хита за април 2023
    10-те най-горещи БГ хита за април 2023
    02.05.2023
    10-те най-горещи поп-фолк хита за април 2023
    10-те най-горещи поп-фолк хита за април 2023
    01.05.2023
    10-те най-горещи световни хита за март 2023
    10-те най-горещи световни хита за март 2023
    04.04.2023
  • ОБЩЕСТВО
    • ОБРАЗОВАНИЕ
    • РАБОТА
    • РЕСУРСИ
    • СВЕТЪТ ДНЕС
    • ИСТОРИЯ
    • ТРАДИЦИИ
  • ЛИЧНОСТИ
    • ФАКТИ
    • СЛАВА
    • [НЕ]ОБИЧАЙНО
    • 10 ВЪПРОСА, 10 ОТГОВОРА
    • ДОХОДИ
    • R.I.P.
    • МИСЛИ
  • TΞCHNO
    • ДЖАДЖИ
    • СКОРОСТ
    • ТЕХНОЛОГИИ
    • GAMING
© 10-те най© 10-те най
  • НАЧАЛО
  • ЗАБАВЛЕНИЕ
  • ЖИВОТЪТ
  • ЛЮБОПИТНО
  • АРТ
  • HITS
  • ОБЩЕСТВО
  • ЛИЧНОСТИ
  • TΞCHNO
  • НАЧАЛО
  • ЗАБАВЛЕНИЕ
    • КИНО
    • ТВ
    • МУЗИКА
    • СПОРТ
    • СТИЛ
    • МРЕЖ@ТА
    • СМЯХ
  • ЖИВОТЪТ
    • СЕМЕЙСТВО
    • ТЯ & ТОЙ
    • ДОМ
    • ВКУС
    • ЗДРАВЕ
    • COVID-19
    • ЛИЧНО
    • ЛУКС
    • НА ПЪТЯ
  • ЛЮБОПИТНО
    • НАУКА
    • МЕСТА
    • ПРИРОДА
    • СЛУЧКИ
    • ЕЗИК
    • МЪДРОСТИ
  • АРТ
    • ЛИТЕРАТУРА
    • 10 ИЗРЕЧЕНИЯ = ИСТОРИЯ
    • ИЗКУСТВО
    • АРХИТЕКТУРА
    • ФОТОГРАФИЯ
  • HITS
    • ПОП-ФОЛК ТОП 10
    • БГ ТОП 10
    • WORLD ТОП 10
  • ОБЩЕСТВО
    • ОБРАЗОВАНИЕ
    • РАБОТА
    • РЕСУРСИ
    • СВЕТЪТ ДНЕС
    • ИСТОРИЯ
    • ТРАДИЦИИ
  • ЛИЧНОСТИ
    • ФАКТИ
    • СЛАВА
    • [НЕ]ОБИЧАЙНО
    • 10 ВЪПРОСА, 10 ОТГОВОРА
    • ДОХОДИ
    • R.I.P.
    • МИСЛИ
  • TΞCHNO
    • ДЖАДЖИ
    • СКОРОСТ
    • ТЕХНОЛОГИИ
    • GAMING
© "Меломан БГ" ЕООД
ЛюбопитноСлучки

10 постъпки, с които търговците отблъскват клиента

Антоанета Дойчинова
Антоанета Дойчинова 11.10.2022
Сподели във:
10 постъпки, с които търговците отблъскват клиента

Да приемем, че ние сме един образцов клиент по природа – държим се възпитано и любезно, не третираме служителя на търговския обект като наш личен слуга и дори ни е неудобно, когато трябва да поискаме нещо. Като един такъв потребител, ние очакваме съответстващо на нашето поведение отношение, или най-малкото, не по-лошо от него.

Обидно често обаче ставаме жертва на някаква некоректност от страна на търговци (или по-точно техните представители). Не ни е нужно да сме завършили икономическо образование, за да си дадем сметка, че така определено не се прави и грешката не е в нашия „телевизор“.

Колко често сте се отказвали да закупите определена стока или услуга, заради отношението на онзи, който я предлага? Колко често сте си разваляли настроението след работа, защото са ви пробутали стара поничка от любимата сладкарница?


Разгледах за вас някои от най-често срещаните грешки, които търговците (или техните представители) допускат при работата си с клиентите и в резултат на това ги губят трайно. Нека видим кои са те.

1. Държат се грубо

Влизаме в магазин за дрехи и поздравяваме усмихнато продавачката. Тя не отговаря или ни поглежда многозначително, сякаш сме нарушили грубо личното ѝ пространство. Освен, че сме дошли неканeни, не ни е срам, сме дръзнали да прекъснем онзи така неотложен телефонен разговор, касаещ любовните терзания на съседката от долния етаж.

Някаква жилетка ни грабва вниманието и посягаме да я разгледаме. Случва се нещо непростимо – съседната блуза пада на земята. Следва мъмрене и обяснение, че стоката не се пипа, а ако нещо ни харесва – питаме. Разсеяно оглеждаме останалите артикули и неловко посягаме към дръжката на вратата. Пожелаваме приятен ден, пак с усмивка. Отново биваме надменно пренебрегнати. Излизаме навън и си казваме, че повече няма да стъпим в този магазин, макар да предлага толкова приятни стоки.

Дали собственикът обаче знае защо ние решаваме да си тръгнем с ясното намерение да не стъпваме повече на това място? Тук логично следва да си зададем и въпроса – как и защо той е избрал този свой служител? Кой би искал да има служители, които гонят клиентите? Не спираме да се питаме и отговорът не изниква. Сигурно е твърде философски и ние, непросветените, никога няма да разберем. А дотогава ще пазаруваме само от усмихнати хора.

10 постъпки, с които търговците отблъскват клиента

2. Преувеличават качеството на стоката

Всеки търговец твърди, че неговата стока е най-добрата. Това е в реда на нещата – моето гардже е най-хубавото. Когато обаче хвалбите навлязат в сферата на научната фантастика, някак ни става трудно да проявяваме толерантност към този майсторски маркетингов похват. Понякога похвалите придобиват нечувани измерения и излиза, че ако си закупим съответния предмет, ние ще сме горди собственици, кажи-речи, на космическа ракета.

Е, хайде стига, живеем в ерата на модерните технологии. Само няколко кликвания с мишката са достатъчни, за да опровергаем всяко преувеличено твърдение. Нека продуктите говорят сами за качеството си. Няма нищо по-отблъскващо от несъответстващ на казаното/написаното продукт. Кой ще се излъже да повтори?


3. Преструват се на заинтересовани

Изкуствена любезност, твърде захаросана и претенциозна, за да е искрена. Ето това НЕ желаят клиентите. В някои хотели, заведения, магазини е прието да се подават заучени фрази на потребителите. Те обикновено касаят техния комфорт, впечатления, нужди.

Много често обаче, когато се обърнем към персонала със съответно искане или молба, любезно ни се отказва съдействие или ни се предлага такова, което така и не се осъществява. И какво излиза в крайна сметка?

На думи биваме обгрижвани, ухажвани, а на практика просто сме на театър. Не е ли това повече от неприятно? Не ни ли кара да търсим други места, на които да открием едно искрено добронамерено отношение. Без преструвки, без фарс. Нормално обслужване – нито повече, нито по-малко.

10 постъпки, с които търговците отблъскват клиента

4. Изказват негативно мнение за свои конкуренти/колеги

Да кажем, че искаме да си закупим нов матрак. Нямаме си предпочитана марка и залагаме на късмета. Нещо подходящо изскача пред очите ни и проявяваме интерес. Все пак казваме, че ще си помислим, защото искаме да разгледаме и на други места (последното запазваме за себе си). В този момент небето притъмнява, започва да духа силен вятър и срещу нас се изправя един същински господар на злото с думите: „Няма да намерите по-добро от нашето. При (тук се споменава името на конкурентна фирма) продават само китайски боклуци. При нас всичко е българско и се прави с качествени материали.“

Познат ли ви е този сценарий? А закупихте ли си матрак именно от тези „клеветници“? Има нещо много неколегиално и неспортсменско в това да критикуваш открито свой колега. Никак не говори добре за теб. Никак.

5. Прекаляват с вниманието

Изморени сме от дългия и натоварен работен делник, а на всичкото отгоре трябва да бързаме да купим подарък за предстоящ рожден ден на свой приятел. Избираме магазин, в който продават всякакви неща, подходящи за такъв случай – портфейли, бижута, сувенири… Влизаме и ни посрещат топло. Дотук добре.

Малко след това осъзнаваме, че всичко е било постановка. Скрит зад паравана на изкуствена усмивка, продавач-консултантът, ни е подготвил въпроси, достойни за разпит на престъпник. За кого е този подарък, какво обича да прави, на колко е години, женен ли е – още малко и ще ни попита за ЕГН-то му. Опитваме да отклоним любезно непоисканото внимание, но детективът не се отказва. Продължава да ни обстрелва с предложения и започва да вади всякакви артикули.

Вече ни се е отщяло, признаваме се за виновни и решаваме да напуснем полесражението. Пожелаваме приятна вечер, но зад себе си чуваме само красноречива тишина. Ние сме предатели, не си купихме нищо и не заслужаваме дори едно довиждане! Странни хора има, на странни ценности робуват. Не може ли поне да не ги пренасят на работното си място?!

10 постъпки, с които търговците отблъскват клиента

6. Навлизат в личното пространство

Освен, че някои търговци обичат буквално да ти дишат във врата, има и такива, които държат да знаят и майчиното ти мляко. Защо не си използваш сега ваучера за отстъпка, ами си решил да харчиш пари? Накрая даже добиват сърдито изражение, понеже си преценил да не ги послушаш. Сериозно ли? Това наистина ли се случва в такава обстановка?

Ако хората искаха някой да ги поучава, докато пазаруват, щяха да вземат със себе си я свекървата, я тъщата. Границата е тънка, но не е невъзможна за спазване. Изисква се доза такт и щипка обща култура.


7. Не са наясно със стоката/услугата, която предлагат

Питаме от какво е изработен този продукт. Продавачът започва да го върти неориентирано и да търси етикета, на който евентуално ще открие тази информация. Кой е производителят? Отново няма отговор. Нов ли сте? Не, тук съм от две години.

И ние се питаме каква е степента на мотивация на този човек срещу нас, който получава заплата за да прави… май и той не знае какво. Отказваме се от покупка, логично, защото срещу нас стои некомпетентен човек, който просто не може да ни убеди, че инвестицията си заслужава. Даже прави точно обратното, а в крайна сметка би могло да се окаже, че стоката наистина си струва. Парадоксално.

10 постъпки, с които търговците отблъскват клиента

8. Дават обещания, които не изпълняват

Артикулите ви ще бъдат доставени на посочения адрес до десет работни дни – обещано. Хиляда години по-късно получаваме съобщение за пратка. Вече сме забравили какво сме поръчали, а най-вероятно не ни и трябва на този етап. Или поръчваме прекрасни маратонки, въвеждаме чинно място за доставка, начин на плащане, трите си имена и няколко дни по-късно получаваме обаждане от непознат номер. Звънлив глас ни съобщава, че стоката не е налична и се извинява, но „току-що“ някой е закупил последната бройка преди нас… просто системата не го е отразила.

9. Продуктът не отговаря на описанието

Това вече трябва да ни е любимо. Дълга рокля в красив цвят и добре изглеждаща материя – приказна феерия на прилична цена. Идеалната визия за сватбеното тържество на най-добрата приятелка. Или елегантен костюм, чудесна инвестиция за бизнес имиджа ни. Да, ама не! Роклята е меко казано прозрачна, шевовете са рехави, а размерът просто има значение. Не е нашият! За костюмът няма смисъл да говорим.

Добре, ще се излъжем веднъж, а после? Дали търговците са наясно с онова златно правило за недоволния-доволния клиент. Първият ще каже на десет човека, а вторият – най-много на трима. Лошото впечатление е разрушително за бизнеса. Толкова е простичко.

10 постъпки, с които търговците отблъскват клиента

10. Непостоянни с качеството на предлаганото

Промоция на нов снакс/чипс (не че е най-здравословният пример). В началото си взимаме (в дните, в които ни е позволено да ядем вредни храни) и се наслаждаваме с блажена усмивка. С времето, любимата ни глезотия става все по-солена, по-твърда. Не е същата. Цената, разбира се, не е мръднала, че даже се е повишила. Ще трябва да си намерим ново изкушение. Или друга ситуация – сядаме в обичания ресторант, превърнал се в петъчния ни ритуал за душевно извисяване, и ни сервират студени картофки с топла бира. Отново ще попитаме – сериозно ли?

И накрая, нека да си пожелаем да срещаме повече положителни хора, както в магазина, така и на улицата, в градския транспорт, на работа. Една филипинка веднъж ми каза, че ние българите все се мръщим. Познавала филипинци, които нямали почти нищо, а били вечно усмихнати. Според тези хора, щастието се генерира отвътре навън, а не обратното. То е състояние на духа. Струва си сериозно да помислим над това. Stay positive.

Антоанета Дойчинова
Антоанета Дойчинова

Антоанета Дойчинова е преводач-редактор по образование. Обича пътешествията, хубавата храна, добрите хора, книгите и писането. Не харесва стереотипите и предразсъдъците, особено в литературата. На философията ѝ за живота най-добре пасва цитат от любим автор (Карлос Руис Сафон): „Блажен е онзи, по когото лаят идиотите, защото неговата душа никога не ще им принадлежи.“


Коментари

Свързани: живот, забавно, клиенти, търговия
Антоанета Дойчинова 10.10.2022 11.10.2022
Предишна 10 от най-продаваните момичешки групи в света 10 от най-продаваните момичешки групи в света
Следваща 10-те най-високи водопада в света 10-те най-високи водопада в света
Коментирай

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четените днес

Стани автор

Стани автор в © 10-те най

Най-новите

10-те най-горещи поп-фолк хита за май 2023
10-те най-горещи поп-фолк хита за май 2023
31.05.2023
10 любопитни факта за децата
10 любопитни факта за децата
31.05.2023
10 деца, променили света
10 деца, променили света
31.05.2023
10 любопитни факта за филма "Торбалан"
10 любопитни факта за филма „Торбалан“
30.05.2023
10 любопитни факта за блондинките
10 любопитни факта за блондинките
30.05.2023

Последвай ни

Facebook Like
Instagram Follow

Времето

София
15°
Варна
19°
Пловдив
19°
Бургас
19°

Виж още

10 любопитни факта за блондинките

10 любопитни факта за блондинките

31.05.2023
10 стъпки към по-щастлив живот

10 стъпки към по-щастлив живот

30.05.2023
10 странни същества, открити в Марианската падина

10 странни същества, открити в Марианската падина

29.05.2023
10 от най-живописните хърватски острови

10 от най-живописните хърватски острови

28.05.2023
© 10-те най
Електронното списание © 10-те най събира най-забавните, любопитни, скандални и дори шокиращи истории – от музика и кино, през храни и места, които си струва да се посетят. © 10-те най е хора и животни, цифри и литературни герои, догадки и научни открития.

 

Нашите автори
Контакти
Условия
Реклама
Партньори

© "Меломан БГ" ЕООД
  • Mustak.bg
  • Vkusi.Me
  • Meloman.bg

10te.bg използва бисквитки (cookies). С приемането им ще се възползвате от оптималното поведение на сайта.
Подробности за бисквитките и как да ги изключите вижте тук.

Lost your password?
Политика на поверителност

Какви лични данни събираме и защо?

Когато посетителите оставят коментари в сайта, ние събираме данните, показани във формуляра за коментари, както и IP адреса на посетителя и идентификатора на потребителския браузър, за да помогнат за откриването на спам.

Анонимен низ, базиран на имейл адреса ви, може да бъде предоставен на услугата Gravatar, за да бъде проверено дали я използвате. Политиката за поверителност на Gravatar е тук: automattic.com/privacy/. След като коментарът ви бъде одобрен, профилната ви снимка ще бъде видима публично към него.

Ако качвате изображения в сайта, трябва да избягвате качването на изображения с вградени данни за местоположение (EXIF GPS). Посетителите на сайта могат да изтеглят и извлекат данни за местоположението от изображения в сайта.

Ако оставите коментар на нашия сайт, можете да разрешите запазването на вашите име, имейл адрес и уебсайт в бисквитки. Те са за ваше удобство, така че да не е нужно да попълвате отново данните си, когато оставяте друг коментар. Тези бисквитки ще се пазят една година.

Вмъкнато съдържание от други уебсайтове

Статиите на този сайт могат да съдържат вградени видеа, изображения, съдържание и т.н. Вграденото съдържание от други сайтове приема и се държи с посетителя на сайта като с посетител на собствения си сайт.

Тези сайтове могат да събират данни за вас, да използват бисквитки, да вграждат допълнителни инструменти за статистика от трети страни, да следят как работите с тези инструменти включително как потребявате вградено съдържание, ако имате профил и сте влезли в него.

Колко дълго държим личните ви данни?

Ако оставите коментар, коментарът и неговите метаданни се запазват за неопределено време. Това е така, за да можем автоматично да разпознаваме и одобряваме последващи ваши коментарите, вместо да ги задържаме в опашката за одобряване.

Вашите права над личните ви данни

Ако сте оставяли коментар в този сайт, можете да поискате да получите файл, съдържащ всички данни, които съхраняваме за вас, включително и данни, които сте ни предоставили. Също така можете да поискате да заличим личните данни, които съхраняваме за вас. Това обаче не включва данни, които сме задължени да съхраняваме с административни цели, за нуждите на сигурността на сайта, или по закон.

Как използваме вашите данни?

Коментарите от посетителите могат да бъдат проверени чрез автоматична услуга за проверка за спам коментари.

Задължителни бисквитки

За да можем да запазим предпочитанията ви относно настройките на бисквитките, задължителните бисквитки (cookies) трябва да бъдат активирани по всяко време.

Ако ги деактивирате, няма да можем да запазим предпочитанията ви. Това означава, че всеки път, когато посещавате този уебсайт, ще трябва да активирате или деактивирате отново бисквитките.

Политика за бисквитките

Уебсайтовете, собственост на "Меломан БГ" ЕООД, поставят бисквитки (cookies) единствено с цел да направят възможни или да подобри определени функции или да подобрят процеса на навигация за ползвателя.

Освен бисквитките, свързани с функциите и престоя на сайта, аналитични бисквитки се поставят от инструменти на трети страни с цел да се следи качеството на престоя на ползвателя при посещение на уебсайтовете, собственост на "Меломан БГ" ЕООД.

Уебсайтовете, собственост на "Меломан БГ" ЕООД, не използват маркери или аналогични проследяващи технологии. "Меломан БГ" ЕООД не използва бисквитки за събиране, обработване, разпространение или записване на лични данни.

Политиката за защита на личните данни на Европейския парламент се прилага за локалното съхранение и сравними технологии.

Какво представляват бисквитките?

Повечето уебсайтове, които посещавате, използват бисквитки (cookies), за да подобрят качеството на Вашия престой. Те позволяват на уебсайтовете да Ви "запомнят" – или за времетраенето на Вашето посещение (чрез използване на "бисквитка за престой"), или за повтарящи се посещения (като използват "постоянна бисквитка").

Бисквитките могат да имат най-различни функции. Те Ви позволяват да навигирате ефективно между отделните страници, като запазват Вашите предпочитания и като цяло подобряват качеството на Вашия престой на уебсайта. Бисквитките правят Вашето взаимодействие с уебсайта по-бързо и по-лесно. Ако даден уебсайт не използва бисквитки, той ще смята, че сте нов посетител всеки път, когато преминете към нова страница на уебсайта – например когато затворите дадено меню и преминете към друга страница, той няма да запомни, че сте затворили менюто на предходната страница и ще покаже следващата страница с отвореното меню.

Някои бисквитки насочват рекламни или маркетингови послания въз основа, например, на Вашето местоположение и/или навици при използването на интернет.

Бисквитките могат да бъдат поставени от уебсайта, който посещавате ("собствени бисквитки"), или от други уебсайтове, които предоставят съдържание на страницата, която разглеждате ("бисквитки на трети страни").

Какво съдържа бисквитката?

Бисквитката е обикновен текстов файл, който се съхранява на Вашия компютър или преносимо устройство от сървъра на уебсайта. Впоследствие този сървър може да възстанови или да прочете съдържанието на съответната бисквитка. Бисквитките се управляват от Вашия браузър. Всяка бисквитка е уникална и съдържа определена анонимна информация, като например анонимен идентификатор, име на сайта, цифри и букви. Тя позволява на уебсайта да запомни Вашите предпочитания при сърфиране в интернет.

По какъв начин използваме бисквитките?

Нашите страници използват бисквитки за запаметяване на:

  • вашите настройки за показване, като например настройките за контраст на цветовете или размер на шрифта;
  • информация за това дали вече сте попълнили проучване за полезността на съдържанието на сайта с цел да не бъдете питани отново;
  • информация дали сте се съгласили или не с използването на бисквитки на този сайт.

Освен това някои от вградените на нашите страници видеоклипове също използват бисквитки, за да събират анонимно статистика за това как сте стигнали до съответната страница и кои видеоклипове сте гледали.

Разрешаването на бисквитките не е абсолютно необходимо, за да може уебсайтът да работи, но ще допринесе за по-доброто му използване. Можете да изтриете или блокирате бисквитките, но ако го направите е възможно някои функции на сайта да не работят, както трябва.

Свързаната с бисквитките информация не се използва за установяване на самоличността Ви, а образците с данни са изцяло под наш контрол. Бисквитките не се използват за цели, различни от посочените тук.

Как да контролирате бисквитките?

Можете да контролирате и/или изтривате бисквитки когато пожелаете - за повече информация вижте aboutcookies.org. Можете да изтриете всички бисквитки, които вече са запазени на Вашия компютър, а също така можете да настроите повечето браузъри да ги блокират. Ако направите това обаче, може да се наложи ръчно да настройвате някои параметри всеки път, когато посещавате даден сайт, а освен това е възможно някои услуги и функции да не работят.

Бисквитки от "трета страна"

Бисквитките на трети страни се поставят и използват от организация, различна от "Меломан БГ" ЕООД. Например, за да измери своята аудитория, уебсайтът използва аналитично дружество на трета страна, което поставя своя собствена бисквитка, за да извърши услугата. Уебсайтът има внедрено съдържание - видео материали от YouTube, както и изображения от Flickr и Instagram. Тези сайтове също могат да поставят свои собствени бисквитки. Уебсайтът използва рекламни мрежи на трета страна. За да предоставят насочена реклама, и те поставят собствени бисквитки.

Социалните мрежи Facebook, Twitter и други поставят бисквитки за споделяне на съдържание и за изготвяне на статистики за достъпа. Наличието, броят и статусът на бисквитките може да зависи от начина, по който използвате съответните платформи преди или по време на посещението Ви на уебсайтовете, собственост на "Меломан БГ" ЕООД.

Какво да направите, ако не искате да бъдат поставени бисквитки на Вашия компютър?

За някои хора идеята, че се съхранява информация на техния компютър или мобилно устройство, е донякъде свързана с нахлуване в личното им пространство, особено когато тази информация се съхранява и използва от трета страна без тяхното знание. Ако предпочитате, възможно е да бъдат блокирани някои или всички бисквитки, или дори да бъдат изтрити бисквитките, които вече са били поставени, но трябва да знаете, че може да се лишите от някои функции. За да направите това, трябва да промените настройките на Вашия браузър относно личните данни.