Промените в диетата променят и химията на мозъка, така че яденето на нещо полезно действително може да ни направи по-щастливи, като контролира хормоните, отразяващи се на настроението ни. Вижте кои са 10-те храни, които ще върнат широката ви усмивка и позитивизъм, подредени от британския вестник „Daily Mail“.

1. Спанак

Защото е богат на желязо. Спанакът дава енергия на тялото, бори се с умората и помага за по-добрата концентрация. Освен това е чудесен източник на витамин B6, който улеснява производството на серотонин – хормона на щастието.

2. Сладки картофи

Защото са чудесна алтернатива на обикновените картофи, тъй като са богати на фолиева киселина и запазват нивата на кръвната захар стабилни.

3. Бразилски орехи

Те са един от най-добрите източници на минерала селен, който пък се бори с лошото настроение и тревожността.

4. Мазна риба

Риби като сардините например, които са богати на омега-3 мастни киселини, помагат на мозъка да интерпретира настроенията и да се концентрира по-добре. Ниските нива на омега-3 киселини се свързват с депресията.

5. Авокадо

Зелените плодове са пълни с фолиева киселина, триптофан и витамин B6.

6. Яйца

Защото са прекрасен източник на цинк, който регулира метаболизма и нивата на кръвната захар.

7. Кисело мляко

То е богато на калций. Това е минерал, който омекотява рязката промяна в настроенията, депресията и тревожността.

8. Тофу

В него има протеин. Той повишава енергията, подобрява концентрацията.

9. Банани

Засищат глада и подобряват настроението между храненията, като балансират нивата на захарта. Също са пълни с витамин B6 и освен това пращят от триптофан – киселината, която мозъкът превръща в серотонин.

10. Хляб

Още един добър източник на серотонин. Пълнозърнестият хляб дава по-малко от хормона на щастието, но енергията, произведена от него, е по-устойчива и ще ви държи по-дълго, отколкото ако хапнете бял хляб.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *