През 2009 г. на голям екран дебютира фантастичният епос и носител на три награди „Оскар“ – „Аватар“ на Джеймс Камерън, а светът на киното се промени завинаги.

13 години по-късно, на 23 септември, световният феномен, който с приходи от 2,84 милиарда долара продължава и до днес да бъде най-касовият филм на всички времена, се завръща ексклузивно на голям екран в забележителна, технически подобрена версия, която ще ви потопи в невероятния свят на Пандора, както никога досега. Готови ли сте да се върнете обратно или пък да я посетите за първи път на голям екран?

Действието на „Аватар“ се развива през 2154 г., а в центъра на историята е парализираният, бивш морски пехотинец Джейк Съли. Той попада във враждебната среда на изпълнения с екзотични форми на живот извънземен свят на Пандора, където се намират и най-големите залежи на един от най-редките и ценни елементи, необходими за разрешаването на енергийната криза на Земята.


Като Аватар – човешко съзнание в извънземно тяло, Съли се разкъсва между два свята, влизайки в отчаяна битка за собственото си оцеляване и това на местните хора На‘ви, които са единственото нещо, стоящо на пътя на алчната организация „Администрация за развитие на ресурсите“ и военната ѝ мощ.

Също толкова поразяващ, колкото и преди тринадесет години, „Аватар“ впечатлява с епични мащаби и невиждани технически достижения, изцяло отговарящи на вълнуващата история, която печели зрителите по цял свят с пълнокръвните си герои и богатото си идейно и тематично разнообразие.

Освен че феновете на филма ще могат отново да се пренесат на неповторимата Пандора, завръщането на „Аватар“ в кината ще даде възможност на много нови поколения зрители да открият невероятната история на Джейк Съли и Нейтири и да я изживеят по единствения подобаващ начин – на голям екран.

Киносъбитието ще бъде и повече от отлична прелюдия към премиерата на следващата част от историята на Пандора – дългоочакваното продължение „Аватар: Природата на водата“ на 16 декември 2022 г., което дава заявка да бъде още по-грандиозно и впечатляващо!

Подаряваме си феномена „Аватар“ ексклузивно на голям екран от 23 септември в кината на 2D, 3D, IMAX 3D и 4DX в дублирана и субтитрирана версия, а в дните преди голямото завръщане © Мустак • Мъжката зона ви дава шанс да спечелите двойни кинобилети за филма. Попълнете формата за регистрация, отговорете на въпроса до 10 часа на 23 септември и бъдете готови за награда. Успех!

Дни преди голямото завръщане на киношедьовъра „Аватар“ у нас поглеждаме зад кулисите на продукцията. Ето 10 любопитни факта за актьорите, сюжета и тайните детайли около лентата.


1. 13 години след премиерата си (18 декември 2009) „Аватар“ все още е най-касовият филм на всички времена с приходи над $2,8 милиарда в световен мащаб.

2. Идеята за създаването на „Аватар“ се заражда още през 1994 г., но тогава технологиите, с които да бъде реализиран филмът, все още не са развити. Десетилетие по-късно, когато започва работа по осъществяването на проекта, режисьорът новатор Джеймс Камерън включва целия опит, който е натрупал от предходните си филми – „Терминатор“, „Пришълците“, „Бездната“, „Терминатор 2“, „Истински лъжи“ и „Титаник“, всеки от които е технически иновативен и успешен.

3. Действието в „Аватар“ се развива през 2154 г., три десетилетия, след като на Пандора е основана минна колония. Пандора е луна, чиято околна среда наподобява тази на Земята и която обикаля около планета – (газов) гигант, наречена Полифем, част от звездната система Алфа Кентавър А. Думата „аватар“ произлиза от санскрит и означава въплъщение на божество в индуизма.

4. Специално за „Аватар“ е създадена т.нар. „виртуална камера“, която позволява на Камерън да заснема сцени с компютърно генерирания си свят, все едно е на реална филмова площадка в студио. Използвайки камерата, Камерън не вижда „зеления екран“ или Зоуи Салдана, а света на Пандора или 3-метровата Нейтири. Вместо Сам Уъртингтън или Сигорни Уивър той вижда техните аватари.

5. „Aватар“ е седмият научно-фантастичен филм на Сигорни Уивър и вторият след продължението на „Пришълецът“, в който е режисирана от Джеймс Камерън.

6. Революционен във всяко едно отношение, „Аватар“ е и „пионер“ в създаването на свят, който е изцяло компютърно генериран, но по нищо неразличим от истински. Всяка част от природата и света на филма са създадени от компанията за специални ефекти и анимация WETA Digital, работила по филми като трилогията „Властелинът на пръстените“, „Аз, робота“ и „Кинг Конг“.

За да може да съхрани всички създадени CG ефекти, компанията използва над 1 петабайт (1000 терабайта) компютърно пространство – това е всяко растение, животно, насекомо, камъче, планина и облак, които присъстват във филма. За сравнение, за нуждите на ефектите в „Титаник“ са били използвани 2 терабайта, които да съхранят създаването и потъването на кораба и пътниците му.


7. Езикът на племето На’ви е оригинално създаден от лингвиста доктор Пол Фромър. Той е нает от Джеймс Камерън, за да създаде език, който да бъде лесен за произнасяне от актьорите, но да не прилича на човешкия. Фромър създава около 1000 оригинални думи.

8. За да помогне на актьорите да се подготвят за ролите си, Джеймс Камерън, заедно с екипа на филма, заминават за Хавай, където прекарват няколко седмици в обикаляне, изследване и опознаване на местните гори и джунгли, за да могат да си създадат по-пълно усещане какво е да обитаваш джунглата на Пандора.

По време на тези пътувания Зоуи Салдана, която влиза в главната женска роля на Нейтири, дори е облечена в костюма си на воин, включително и опашката, за да може да усети атмосферата максимално. „Три дни, почти гола, копаех и се катерех, мърлява като мъртъв плъх“, споделя Салдана.

10 любопитни факта за киношедьовъра "Аватар"

9. Джеймс Камерън решава племето На’ви да бъдат сини, за да създаде концептуален паралел с традиционните индуски изображения на Бог (напр. Вишну и неговите късни „аватари“). Другата важна причина е, че Камерън обича синия цвят.

10. Основната цел и задача, която Джеймс Камерън си поставя, е да пресъздаде външния вид на извънземните същества по максимално достоверен начин. За него използването на грим, за да го направи, не е опция. Виждайки зараждането и развитието на CG технологията още през 1995 година, той вече знае, че това ще е едно от основните средства, което ще му помогне да направи тези същества по максимално реалистичен начин.

Въпреки че CG образите на героите са създадени по актьорите, които влизат в техния образ, техните физически пропорции са напълно различни спрямо човешките. Например, очите на членовете на племето На‘ви са два пъти по-големи от човешките и са по-отдалечени. Също така съществата от племето са с много по-слабо телосложение от човешкото, с по-различна костна структура и мускулатура, по-дълги вратове и най-очевидната разлика – ръцете им са с по три пръста.




Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *