Шумолящите цветни листа под краката ни, танцуващи от време на време феерично под ритъма на вятъра, носят усещане за топлина и приказност. Есен е. Увиваме се с топли шалчета в пастелни цветове и обличаме якета и палтенца в класически десени. Пием топли ароматни напитки – чай, капучино, шоколад… Държим се за ръка с любимия и се гушкаме често, особено когато ни обгърне хладен полъх. Изобщо – едно такова романтично ни е, приятно ни е у дома, чете ни си хубава книжка и ни си иска да се глезим в свободните моменти.

Есенните дни са чудесно време от годината, в което можем да се отдадем на релаксиращи ритуали и процедури. Предлагам ви моята идея за отпускане през този сезон в няколко стъпки. С тях ми се иска да ви припомня, че е наистина важно да търсим поводи да си доставяме удоволствие, защото щастието не се отразява само на духа ни, то рефлектира и върху физиката ни много повече, отколкото си даваме сметка. Затова винаги и по всякакъв начин трябва да се стремим към него. Ето и някои идеи как да повишим нивата на хормоните на щастието лесно и достъпно.

1. Глезене под душа с есенен привкус

Пазарът изобилства от душ гелове и всякакви други чудодейни мазила с аромат на канела, цитруси, бисквитки… Направете си една релаксираща ароматерапия, като я комбинирате с така полезното за кожата и кръвообращението ексфолиране. Създайте си атмосфера – запалете свещ, ухаеща на ябълки, пуснете си приятна музика, като използвате Bluetooth колонка за целта. Нека къпането се превърне в ритуал за наслада на сетивата! След това не забравяйте да хидратирате кожата – така, освен че ще я обгърнете с приятен мирис, ще ѝ придадете и еластичност, която ще ви помогне да се отпуснете още повече. Не се ограничавайте да правите всичко това само през уикенда. Старайте се да успявате по-често и бързо ще забележите благотворния ефект от този наглед прост съвет.

2. Кратка медитация

10 стъпки за есенна релакс рутина (за дами)

Не пропускайте да намирате време и начин да давате почивка и презареждане на ума си. Есента е сезон, в който вирусите все повече навлизат в ежедневието ни, а стресът доказано влияе негативно върху имунитета. Затова трябва да се стремим да сме спокойни и балансирани. Можем да постигнем това с кратки, но ежедневни медитации. Ако не сте посещавали курсове по йога или подобни мероприятия и не знаете точно как се медитира, можете да си изтеглите безплатно мобилно приложение или да гледате клипчета по темата в YouTube. Разбира се, има и разнообразие от литературни произведения по темата, така че ако предпочитате, можете да изберете и някое от тях. В крайна сметка, можете да измислите и сами своя метод за медитиране, стига той да ви кара да се чувствате презаредени и хармонични.

3. Чай със закуска на терасата

Пиенето на чай е удоволствие не само за тялото, но и за душата. Същото важи и за свежия въздух. Направете си вкусна енергизираща закуска (например варени яйца, резенчета авокадо и малко препечен пълнозърнест хляб, намазан с лютеница) и чаша ароматен чай. Закусете на балкона (разбира се като избягвате мъгливите дни, в които въздухът е прекалено мръсен) и се насладете на тишината на пробуждащия се град. Направете го сами или в компания, няма значение. Наметнете се с пухкаво одеяло. Ако можете, не използвайте смартфона си, а просто изучавайте гледката навън. Ще се изненадате колко мотивирани и свежи ще се чувствате след тази рутина.


4. Украсяване с есенни декорации

10 стъпки за есенна релакс рутина (за дами)

Керамични фигурки, изобразяващи тикви, катерички, таралежчета, изкуствени есенни листа, купички и чинийки в топли цветове, кестени, събрани от улицата – можете да използвате много неща за есенната декорация у дома. Защо да не превърнем есента в тема на нашия дом?! И без това е цветна съвсем за малко и после улиците посивяват. Можете да вземете идеи от клипчета, Pinterest, Instagram… Почерпете вдъхновение и действайте! Вярно, че украсяването ще трае ден, най-много два, но топлите тонове и симпатични декорации ще ви карат да се усмихвате всеки ден.

5. Обедна разходка с фотосесия

Каквото и да работите, където и да се намирате, винаги се старайте да отделяте време за обедна разходка. Слънчевите лъчи са важни за здравето ни, а комбинирани с разходка правим възможно най-доброто за тялото си. През уикендите можем да съчетаем тази полезност с една приятност – есенна фотосесия. Облечете се в пастелни цветове, вземете книга с красиви корици и развихрете въображението си. Хвърлете листа във въздуха, седнете грациозно на пейка, подпрете се на дърво в красива поза. Има толкова много варианти, оставям избора на вас. Важното е да се забавлявате, да се отпуснете и да си доставите естетическа наслада.

6. Топла есенна напитка

10 стъпки за есенна релакс рутина (за дами)

Открийте някоя интересна рецепта за есенна напитка и я изпробвайте. Има с тиква, канела, кафе. Изберете любимите си съставки и експериментирайте. Опитвайте по нещо ново възможно най-често. Насладете се на вкусовете на есента в уюта на дома си. Изберете красива чаша, добавете канелени бисквитки, черен шоколад или парче щрудел. Радвайте се на малките неща, създавайте си щастие с различни цветове и аромати.

7. Домашен есенен маникюр

Независимо дали излизате често навън, дали работите от вкъщи или в офис, красивите ръце ще ви радват. Това важи особено когато си създавате есенно настроение с тях. Изберете лак в горчичен цвят, кафяво, бордо, сиво, лавандулово… Направете един или два нокътя в различен нюанс, нанесете брокат на някои пръсти. Приемете го като творчески процес, а не просто като задължение за добре изглеждащи ръце. Пуснете си женски сериал („Сексът и градът“, „Емили в Париж“, „Клюкарката“) и се вихрете с четките на лаковете за нокти. Ако добавите и чая или капучиното, за които вече споменахме, ще останете още по-доволни и релаксирани.


8. Четене на мотивиращи книги

10 стъпки за есенна релакс рутина (за дами)

Доказано е, че доста хора се влияят емоционално от лошото време. Настъпват потиснато настроение, апатия, унилост. Важно е да не се оставяме за дълго на негативните емоции. Трябва да търсим непрекъснато начин да повдигаме духа си въпреки външните фактори – неприятни събития и мрачно време. Един много добър способ за поддържане на добро психическо здраве е четенето на книги с мотивиращо съдържание. Тук не говорим единствено за книгите за самоусъвършенстване. Говорим и за онези книги, чието съдържание разказва за успехи, щастие и споделена любов. Да кажем, че „Татуировчикът на Аушвиц“ не е най-подходящото четиво при лошо настроение. Можете да се спрете на „Любов“ от Елиф Шафак, „Тънкото изкуство да не пука“ от Марк Менсън, „За бавното живеене и насладата от живота“ от Светлозар Желев, „Яж, моли се и обичай“ от Елизабет Гилбърт.

9. Водене на дневник с позитивни преживявания

Психолозите твърдят, че воденето на дневник с неприятните ни преживявания е изключително полезно. Очевидно е така, защото малко или много по този начин изкарваме от себе си неща, които ни тревожат или ядосват. Какво ще стане, ако изберем не да споделяме негативните си мисли, а позитивните? Ако не оставим някои неща в миналото, никога няма да направим място на бъдещето. Дълбаенето в проблемите невинаги ги решава, даже точно обратното. Трябва да създаваме нови пътеки в мозъка си, които носят положителен заряд. Да се научим да оставяме някои неща зад себе си, да се рестартираме. Животът е, за да му се наслаждаваме, а не да се фокусираме върху негативите, нали?

10. Филмови маратони

10 стъпки за есенна релакс рутина (за дами)

Няма по-подходящо време от есенно-зимния сезон за гледане на фентъзи и анимационни филми, както и на симпатични сериали. Можем да заложим на класики като „Приятели“, „Стъпка по стъпка“, „Алф“ или да изберем нещо по-съвременно като „Емили в Париж“, „Клюкарката“. Поредицата за Хари Потър е изключително подходяща за мъгливи и ветровити следобеди – it never goes out of style! Няма нужда да ви подсказвам повече, сигурна съм, че добре схванахте идеята. Има обаче едно важно нещо, което трябва да уточним – винаги си приготвяйте нещо вкусно за подхапване към филма. Това просто е класика и то неслучайно! Можете да си изпукате пуканки, да си отворите желирани бонбони, семки, ядки, солети, да си приготвите полезна плодова салата, да си направите едно свежо смути.

Всеки ден е подарък. А един подарък трябва да бъде поднесен в красива опаковка и с усмивка. Декорирайте всеки свой ден с вкус и отношение към прекрасните неща. И още нещо – не забравяйте да разнообразявате украсата!



Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *