Националният превозвач на България – Bulgaria Air попадна в класацията на най-лошите авиокомпании в света и заема шестата позиция в нея. Списъкът е съставен от британската рейтингова агенция Skytrax, специализирана в проучване на световния пазар на авиопревозвачите и ежедневно определяща рейтингите на най-добрите летища и авиокомпании в света. Оценката е направена на база удобство на седалките, забавление по време на полет, състояние и чистота в кабината, качеството на сервираната храна и ефективност на обслужването. Икономичната класа на българския национален превозвач е оценена с 41.8 точки от 100 възможни. Ето 10-те най-лоши авиокомпании в света.

10. Syrian Air

Оценката на Syrian Air e 44,8 от 100 за икономична класа. Сирийската авиокомпания днес обслужва значитено по-малко полети, отколкото преди години, като причината за това са наложените санкции от страна на ЕС, в сила от началото на гражданската война в страната. През 2012 г. един от самолетите на компанията се сблъска във въздуха над Дамаск с хеликоптер на ВВС. Като по чудо самолетът, превозващ 200 души, успя да се приземи безопасно, но хеликоптерът бе напълно унищожен. Според New York Times и до днес не е ясно дали екипажът на борда на военната машина е бил ранен или убит.

9. Tajik Air

Tajik Air е основана през 1923 г. и е националната авиокомпания на Таджикистан. Оценката им е 43,3 от 100 точки за икономична класа, което поставя превозвача на деветото място сред най-лошите в света. Последната му фатална катастрофа бе през 1997 г. Тогава загинаха всички 79 пътници и шест от седемте членове на екипажа. При две катастрофи през 1993 г. пък бяха убити повече от 120 души, твърди Агенцията за авиационна безопасност. Skytrax дава на Tajik Air две звезди за комфорта и общуването на персонала с пътниците.

8. Iceland Express

Iceland Express е нискотарифна авиокомпания, която в момента не предлага никакви полети до и от САЩ. Оценката й според Skytrax е 42,8 от възможните 100 точки за икономична класа. Флотилията на Iceland Express се състои само от два Airbus A320, а през октомври 2012 година авиокомпанията бе придобита от въздушния превозвач WOW. Iceland Express има две звезди от Skytrax за храната, предлагана по време на полет, наличието на салонен персонал и помощта по време на проверката.


7. Rossiya Airlines

Рейтингът на руския авиопревозвач е 42,7 от общо 100 точки за икономична класа. Базираната в Санкт Петербург Rossiya Airlines наскоро завърши програмата си за реновиране на флота, но това се оказа напълно недостатъчно кампанията да не попадне от този списък. Повечето самолети на превозвача са Airbus, но той разполага още с Боинг, както и със самолети местно производство. През 2010 г. Rossiya Airlines се сля с Aeroflot, като обаче след това отчете спад от 66% в приходите си през 2012 година.

6. Bulgaria Air

Икономичната класа на българския национален превозвач е оценена с 41.8 точки от 100 възможни. Bulgaria Air получава две звезди от Skytrax за удобствата на борда (като одеяла и възглавници), обслужване и езикови умения на екипажа. Средна оценка е дадена за удобство на седалките, забавление по време на полет, състояние и чистота в кабината, качеството на сервираната храна и ефективност на обслужването. Средна е и оценката от събраните мнения от пътници. Основаната през 2002 г. Bulgaria Air е със седалище в София – столицата на България. Компанията има флотилия от 18 самолета. Наскоро превозвачът добави нискотарифни полети до Амстердам, с което цели по-лесна връзка със САЩ, Канада и останалата част от Европа.

5. Air Koryo

Air Koryo получават 39,2 точки от възможни 100 за икономична си класа. Полетите на държавната авиокомпания на Северна Корея – единственият в света превозвач с една звезда – включват „революционна маршова музика“ и храна, която е описана като „годна“. От целия флот на Air Koryo, само два са новите самолети, които имат разрешение за полети във въздушното пространство на Европейския съюз. Авиокомпанията в момента се опитва да обнови своите остарели въздухоплавателни средства и най-вероятно ще закупи нови самолети от Русия, заради наложените  санкции на Северна Корея от страна на САЩ и ЕС.

4. Uzbekistan Airways

Оценката на компанията е 37,5 от 100 точки за икономичната класа. От първия си полет през 1992 г., Uzbekistan Airways е имала три злополуки с фатален изход, при които жертвите са общо 54 души. Превозвачът получи ниски оценки за забавлението по време на полет, удобствата и отговорите от екипажа на исканията на пътниците, така че не е изненадващо, че това е четвъртият най-лош авиопревозвач в този списък. Повечето от международните полети на Uzbekistan Airways са с начална точка Ташкент, столицата на Узбекистан, но авиокомпанията извършва курсове и от други регионални летища.


3. Ukraine International Airlines

Украинските авиолинии са оцени от Skytrax с 36,3 от 100 точки за икономична класа. След като папа Йоан Павел II летя в Украйна с Ukraine International Airlines, компанията и до днес получава сравнително висока оценка от пътниците – 58. Във всички останали категории обаче резултатите й са изключително ниски, което я поставя на номер три в общото класиране. Ukraine International Airlines е със седалище в Киев и извършва полети до над 60 дестинации в Европа, Близкия изток и Азия.

2. Sudan Airways

Sudan Airways е номер 2 най-лош авиопревозвач в света. Суданските авиолинии имат две звезди за удобството на седалките, както и още по-ниски оценки във всички останали категории. В момента Sudan Airways има забрана да извършва полети над държави от Европейския съюз и обслужва само дестинации в Судан, Африка и Близкия изток. Компанията има общо 33.3 от възможните 100 точки.

1. Turkmenistan Airlines

Оценката от 30,8 от 100 точки за икономичната класа на Turkmenistan Airlines поставя компанията на първата позиция сред най-лошите авиопревозвачи в света. Turkmenistan Airlines е базирана в Ашхабад, столицата на Туркменистан, и за пътническите си полети използва самолети Боинг. Всъщност Туркменистан е първата бивша съветска република, която започва да използва самолети Боинг за превоз на пътници. Ниските резултати от Skytrax компанията е получила заради констатираните нередности по отношение на забавленията по време на полет, удобството на седалките, ефикасността на обслужването, отговорите на персонала на исканията на пътниците и езиковите умения на екипажа.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *