Реклама е една от най-досадните думи, които всеки зрител може да чуе. И колкото и да ни умолява водещият да не превключваме канала, защото предаването се връща след малко, ние все пак… превключваме. И на какво попадаме на следващия канал – отново рекламен блок!?

Всеобщо е мнението, че докато тече комерсиалната пауза по средата на интересния филм или предаване, можеш спокойно да отидеш до близкия магазин, да напазаруваш и да сготвиш нещо за хапване. След тенденцията отпреди няколко години за промотиране на перилни прахове и спиртни напитки, сега у нас най-натрапващите се реклами са за ипотечни или бързи кредити.

Списъкът по-долу е съставен от бизнес отдела на списание Time, като няма комерсиална цел и в никакъв случай не иска да ви убеди в качествата на даден продукт. Той единствено представя визията и креативността на някои от най-популярните кампании, излъчвани през миналата година. Ето 10-те най-добри реклами за 2013 година.

10. Volvo Trucks: The Epic Split


В ефектния клип дело на „Forsman & Bodenfors“, Жан Клод ван Дам впечатлява с акробатични умения, правейки шпагат между два движещи се назад камиона Volvo. Видеото рекламира първата по рода си технология Volvo Dynamic Steering за стабилно и лесно управление. Тест-клипчето е заснето на самолетна писта в Испания от режисьора Андреас Нилсон. За саундтрак е използвано парчето „Only Time“ на Enya.

9. GoldieBlox: „Girls“


Малки момиченца разбиват стереотипите в реклама на „играчки за бъдещи инженери“. Видеото е на „the Academy“, а за саундтрак е използвана песента на Beastie Boys „Girls“.

8. Kmart: „Ship my Pants“


Макар на пръв поглед рекламата на Kmart за безплатна доставка на закупените стоки да е банална, тя е запомняща се и резонира в потребителите. Видеото е дело на чикагската рекламна агенция DraftFCB.

7. Pepsi Max: „Test Drive“


Една от най-популярните през изминалата година търговски тенденции е „prankvertising“ – заснемане на шегаджийски клип на дадена популярна марка с произволен човек, с цел популяризиране на рекламата в интернет и социалните мрежи. Такава е и рекламата на Pepsi Max, наречена „Тест драйв“. В нея дегизираният рали шампион Джеф Гордън играе ролята на купувач на кола на старо и осигурява едно екстремно возене на продавача. Видеото е на лосанджелиската рекламна агенция TBWA/Chiat/Day.

6. John Lewis: „Bear and the Hare“


Рекламата на британски търговец „Bear and the Hare“ е една от най-сантименталните, създадени през годината. Тя стартира в началото на празничния сезон и е дело на adam&eve DDB. Представлява анимационен клип, в който заека подарява подарък за Коледа на приятеля си мечока, който досега никога не е знаел за празника, защото по това време спи зимен сън. Видеото бе мощно подкрепено от песента на Лили Алън „Somewhere Only We Know“, с което е озвучено.

5. Budweiser: „Brotherhood“


За разлика от предходните си рекламни клипове, този път от популярната марка бира „Budweiser“ залагат на по-емоционален клип, режисиран от сина на Ридли Скот – Джейк. Видеото проследява силната привързаност между конче от породата Клайдсдейл и неговият треньор. Главният герой в рекламата е роден седем дни преди старта на снимките.

4. Skype: „Stay Together“


Рекламата е част от кампанията на Skype „Останете заедно“ и разказва истинската история за две момичета, родени с еднакъв недъг, които живеят в Америка и Австралия. Въпреки огромното разстояние помежду си, те са приятелки и се подкрепят благодарение на платформата. Видеото е дело на Pereira & O’Dell.

3. Geico: „Hump Day“


Закачливото видео на Geico „Hump Day“, в което камила се разхожда из офис в средата на седмицата, става толкова популярно, че гимназия в САЩ издава забранителна заповед за цитиране на реплики от него на територията на училището. Рекламата е дело на The Martin Agency.

2. Ram Trucks: „The Farmer“


Рекламата на Ram Trucks „Фермерът“ представлява слайдшоу от фотографии, на фона на реч на покойния радиоводещ Пол Харви. Тя е дело на агенцията The Richards Group.

1. Dove: „Real Beauty“


Кампанията на Dove „Истинска красота, скици“ е гледана над 60 млн. пъти в YouTube от излизането си. Dove, с помощта на бразилската агенция „Ogilvy & Mather“, загърбват досегашните стратегии за реклама на разкрасяващи продукти. Във видеото художник-портретист от ФБР има задача да нарисува скици според възприятията на няколко жени за самите себе си и според това, което виждат непознати за тях хора. Оказва се, че дамите имат твърде критична представа за това как изглеждат. Посланието на Dove, е красотата е вече тук, с малко помощ от нас.


Коментари

Свързани:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *